Regulamin sklepu internetowego
REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
WWW.DRONIFLY.PL
§ 1 POSTANOWIENIA OGÓLNE
1. Administratorem danych osobowych jest Patryk Kostuniak wykonujący działalność gospodarczą pod firmą DRONIFLY Patryk Kostuniak wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki, miejsce wykonywania działalności ul. Grabarska 1, 50-079 Wrocław oraz adres do doręczeń: ul. Grabarska 1, 3 piętro, pokój 317, 50-079 Wrocław, NIP: 8943267028, REGON: 542525639, adres poczty elektronicznej (e-mail): biuro@dronifly.pl , numer telefonu: +48 884 510 050. będącym Sprzedawcą w rozumieniu niniejszego Regulaminu.
2. Sklep www.dronifly.pl działa na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.
3. Regulamin określa warunki zawierania i rozwiązywania Umów, tryb postępowania reklamacyjnego, a także rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną przez Sklep www.dronifly.pl, zasady świadczenia tych usług, warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie usług drogą elektroniczną.
4. Każdy Usługobiorca z chwilą podjęcia czynności zmierzających do korzystania z Usług Elektronicznych Sklepu www.dronifly.pl zobowiązany jest do przestrzegania postanowień niniejszego Regulaminu.
5. Sklep internetowy umożliwia zakup Usług (szkoleń świadczonych stacjonarnie oraz na odległość, zawierających także elementy cyfrowe – Treści Cyfrowe oraz Usługi Cyfrowe) oraz nawiązanie kontaktu z Usługodawcą celem skorzystania ze szkoleń z dofinansowaniem.
6. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy:
6.1. ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r.,
6.2. ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r.,
6.3. ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich z dnia 23 września 2016 r.,
6.4. ustawy Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r.,
6.5. oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.
§ 2 DEFINICJE ZAWARTE W REGULAMINIE
1. REGULAMIN – niniejszy regulamin Sklepu.
2. SKLEP – Sklep internetowy Usługodawcy działający pod adresem www.dronifly.pl.
3. USŁUGA ELEKTRONICZNA – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy za pośrednictwem Sklepu.
4. FORMULARZ REJESTRACJI – formularz dostępny na stronie internetowej www.dronifly.pl umożliwiający utworzenie Konta.
5. KONTO – oznaczony indywidualną nazwą (loginem) oraz hasłem, zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Usługodawcy, w którym gromadzone są dane Usługobiorcy w tym informacje o złożonych Zamówieniach.
6. FORMULARZ ZAMÓWIENIA – formularz dostępny na stronie internetowej www.dronifly.pl umożliwiający złożenie Zamówienia.
7. FORMULARZ KONTAKTOWY – formularz dostępny na stronie internetowej www.dronifly.pl umożliwiający wysłanie wiadomości do Usługodawcy.
8. SPRZEDAWCA, USŁUGODAWCA – Patryk Kostuniak wykonujący działalność gospodarczą pod firmą DRONIFLY Patryk Kostuniak wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki, miejsce wykonywania działalności ul. Grabarska 1, 50-079 Wrocław oraz adres do doręczeń: ul. Grabarska 1, 3 piętro, pokój 317, 50-079 Wrocław, NIP: 8943267028, REGON: 542525639, adres poczty elektronicznej (e-mail): biuro@dronifly.pl , numer telefonu: +48 884 510 050.
9. USŁUGOBIORCA – osoba fizyczna, osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną korzystająca z Usługi Elektronicznej.
10. KLIENT – Usługobiorca, który zamierza zawrzeć lub zawarł Umowę o świadczenie Usługi ze Sprzedawcą.
11. KONSUMENT – osoba fizyczna, która dokonuje z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
12. PRZEDSIĘBIORCA – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową.
13. TREŚĆ CYFROWA – dane wytwarzane i dostarczane przez Sprzedawcę w postaci cyfrowej – element Usługi (szkolenia) świadczony drogą elektroniczną poprzez dostęp do dedykowanej platformy e-learningowej.
14. USŁUGA CYFROWA – usługa pozwalająca Klientowi na wytwarzanie, przetwarzanie, przechowywanie lub dostęp do danych w postaci cyfrowej, wspólne korzystanie z danych w postaci cyfrowej, które zostały przesłane lub wytworzone przez Klienta lub innych użytkowników tej usługi oraz inne formy interakcji za pomocą danych w postaci cyfrowej – element Usługi (szkolenia) świadczony drogą elektroniczną.
15. USŁUGA – usługa dostępna w Sklepie, świadczona przez Sprzedawcę bądź osoby działające w jego imieniu, zgodna z opisem konkretnej Usługi na stronie Sklepu. W skład Usług mogą wchodzić elementy kwalifikowane jako Usługi Cyfrowe lub Treści Cyfrowe (element szkolenia świadczony drogą elektroniczną poprzez dostęp do dedykowanej platformy) i wówczas stosuje się do nich postanowienia niniejszego Regulaminu dotyczące Usług Cyfrowych oraz Treści Cyfrowych.
16. UMOWA/UMOWA O ŚWIADCZENIE USŁUGI – umowa zawarta między Klientem, a Sprzedawcą, za pośrednictwem Sklepu, której przedmiotem jest Usługa.
17. ZAMÓWIENIE – oświadczenie woli Klienta stanowiące ofertę zawarcia Umowy o świadczenie Usługi ze Sprzedawcą.
18. CENA – wartość wyrażona w jednostkach pieniężnych, którą Klient jest obowiązany zapłacić Sprzedawcy za Usługę.
19. ŚRODOWISKO CYFROWE – sprzęt komputerowy, oprogramowanie i połączenia sieciowe wykorzystywane przez Klienta w celu uzyskania dostępu do Treści Cyfrowej lub Usługi Cyfrowej lub w celu korzystania z niej.
20. KOMPATYBILNOŚĆ – współdziałanie Treści Cyfrowej lub Usługi Cyfrowej ze sprzętem komputerowym lub oprogramowaniem, które są zazwyczaj używane do korzystania z Treści Cyfrowej tego samego rodzaju, bez konieczności ich przekształcania.
21. FUNKCJONALNOŚĆ – zdolność Treści Cyfrowej lub Usługi Cyfrowej do pełnienia swoich funkcji z uwzględnieniem jej przeznaczenia.
22. INTEGRACJA – połączenie Treści Cyfrowej lub Usługi Cyfrowej z elementami Środowiska Cyfrowego Klienta i włączenie jej do tych elementów w celu zapewnienia zgodności z Umową o dostarczanie Treści Cyfrowej lub Usługi Cyfrowej.
23. INTEROPERACYJNOŚĆ – zdolność Treści Cyfrowej lub Usługi Cyfrowej do współdziałania ze sprzętem komputerowym lub oprogramowaniem innymi niż te zazwyczaj używane do korzystania z Treści Cyfrowej lub Usługi Cyfrowej tego samego rodzaju.
§ 3 INFORMACJE DOTYCZĄCE USŁUG, TREŚCI CYFROWYCH ORAZ USŁUG CYFROWYCH ORAZ ICH ZAMAWIANIA
1. Sklep www.dronifly.pl prowadzi sprzedaż Usług za pośrednictwem sieci Internet.
2. Treści Cyfrowe i Usługi Cyfrowe stanowiące element Usługi są Funkcjonalne, Kompatybilne i Interoperacyjne ze sprzętem spełniającym wymagania techniczne wskazane na stronie Sklepu oraz/lub niniejszym Regulaminie. Usługi są świadczone zgodnie z niniejszym Regulaminem oraz ich opisem na stronie Serwisu.
3. Informacje znajdujące się na stronach internetowych Sklepu nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów prawa. Klient, składając Zamówienie, składa ofertę kupna określonej Usługi na warunkach podanych w jej opisie.
4. Cena Usługi uwidoczniona na stronie internetowej Sklepu podana jest w złotych polskich (PLN) i zawiera wszystkie składniki.
5. Cena Usługi uwidoczniona na stronie Sklepu jest wiążąca w chwili złożenia przez Klienta Zamówienia. Cena ta nie ulegnie zmianie niezależnie od zmian Cen w Sklepie, które mogą się pojawić w odniesieniu do poszczególnych Usług po złożeniu przez Klienta Zamówienia.
6. Sprzedawca w sposób jednoznaczny informuje Klientów o Cenach jednostkowych.
7. Zamówienia można składać poprzez:
7.1. witrynę internetową za pomocą Formularza Zamówień (Sklep www.dronifly.pl) – 24 godziny na dobę przez cały rok, z zastrzeżeniem, iż realizacja zamówień złożonych poza normalnymi godzinami roboczymi (od poniedziałku do piątku, za wyjątkiem świąt, godz. 8-16) rozpocznie się w najbliższym dniu roboczym,
7.2. za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: biuro@dronifly.pl,
7.3. za pośrednictwem numeru telefonu: +48 884 510 050.
8. W celu złożenia Zamówienia, Klient nie ma obowiązku rejestracji Konta w Sklepie.
9. Warunkiem złożenia Zamówienia w Sklepie przez Klienta jest zapoznanie się z Regulaminem i akceptacja jego postanowień w czasie składania Zamówienia.
10. Usługi prezentowane w Sklepie są przeznaczone wyłącznie do użytku własnego Klienta i nie mogą być wykorzystywane do innych celów w szczególności o charakterze doradczym lub informacyjnym dla innych osób.
11. Wymagania techniczne Treści Cyfrowej lub Usługi Cyfrowej stanowiących element Usługi Sprzedawca podaje w ich opisie na stronie Sklepu.
12. Jeśli dana Treść Cyfrowa lub Usługa Cyfrowa podlega nieodpłatnym aktualizacjom, Sprzedawca informuje Klienta o aktualizacjach oraz konsekwencjach jej niezainstalowania:
12.1. w przypadku dostarczania Treści Cyfrowej lub Usługi Cyfrowej w sposób ciągły – przez cały okres trwania Umowy,
12.2. w przypadku dostarczania Treści Cyfrowej lub Usługi Cyfrowej w sposób jednorazowy lub częściami – przez czas zasadnie oczekiwany przez Klienta, z uwzględnieniem celu wykorzystywania Treści Cyfrowej lub Usługi Cyfrowej a także okoliczności i charakteru Umowy.
13. Klient zobowiązany jest do instalowania aktualizacji dostarczanych przez Sprzedawcę w rozsądnym czasie. Niezainstalowanie przez Klienta aktualizacji zgodnie z instrukcją dostarczoną przez Sprzedawcę i po poinformowaniu Klienta o skutkach braku instalacji aktualizacji, powoduje wyłączenie odpowiedzialności Sprzedawcy za brak zgodności Treści Cyfrowej lub Usługi Cyfrowej z Umową.
§ 4 ZAWARCIE UMOWY
1. Do zawarcia Umowy, niezbędne jest wcześniejsze złożenie przez Klienta Zamówienia udostępnionymi przez Sprzedawcę sposobami, zgodnie z § 3 pkt 7 oraz 9 Regulaminu.
2. Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie.
3. Potwierdzenie przyjęcia Zamówienia, o którym mowa w pkt 2 niniejszego paragrafu powoduje związanie Klienta jego Zamówieniem. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia następuje poprzez przesłanie wiadomości e-mail.
4. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia zawiera:
4.1. potwierdzenie wszystkich istotnych elementów Zamówienia,
4.2. link do Polityki Prywatności,
4.3. link do niniejszego Regulaminu zawierającego pouczenie o prawie do odstąpienia od umowy oraz formularz odstąpienia,
4.4. potwierdzenie Sprzedawcy o utracie przez Konsumenta lub podmiot, o którym mowa w § 10 Regulaminu, prawa do odstąpienia od Umowy.
5. Z chwilą otrzymania przez Klienta wiadomości e-mail, o której mowa w pkt 4 niniejszego paragrafu, zostaje zawarta Umowa między Klientem, a Sprzedawcą.
6. Każda Umowa będzie potwierdzana dowodem zakupu (Faktura VAT), który będzie wysyłany pocztą elektroniczna na adres mailowy Klienta podany w Formularzu Zamówienia.
§ 5 SPOSOBY PŁATNOŚCI
1. Sprzedawca udostępnia następujące sposoby płatności:
1.1. płatność za pośrednictwem elektronicznego systemu płatności „imoje” ING Bank Śląski S.A.,
1.2. płatność przelewem tradycyjnym na rachunek bankowy Sprzedawcy.
2. W przypadku płatności za pośrednictwem elektronicznego systemu płatności Klient dokonuje zapłaty przed rozpoczęciem realizacji Zamówienia. Elektroniczny system płatności umożliwia dokonanie płatności za pomocą BLIK, karty płatniczej lub szybkiego przelewu z wybranych polskich banków.
3. Klient zobowiązany jest do dokonania zapłaty Ceny z tytułu Umowy w ciągu 24 godzin od chwili złożenia Zamówienia, chyba że Umowa stanowi inaczej. Brak dokonania płatności skutkować będzie automatycznym anulowaniem zamówienia.
4. W przypadku płatności przelewem tradycyjnym, wpłaty należy dokonać na rachunek bankowy numer: 44 1050 1575 1000 0090 8567 0017 (ING Bank Śląski S.A.) DRONIFLY Patryk Kostuniak, NIP: 8943267028. W tytule przelewu należy wpisać „Zamówienie nr …” lub inną treść pozwalająca na identyfikację zamówienia.
5. Treść Cyfrowa lub Usługa Cyfrowa stanowiąca element Usługi zostanie dostarczona, a pozostała część Usługi świadczona, dopiero po ich opłaceniu.
6. Kwestie związane z płatnościami mogą zostać uregulowane pomiędzy Sprzedawcą i Klientem odrębnie mailowo lub telefonicznie.
§ 6 USŁUGI
1. Treść Cyfrowa lub Usługa Cyfrowa wchodząca w skład Usługi jest dostarczana po upływie terminu do odstąpienia od Umowy, chyba że Klient będący Konsumentem lub podmiotem, o którym mowa w § 10 Regulaminu uprzednio wyraził wyraźną zgodę na dostarczenie Treści Cyfrowej lub Usługi Cyfrowej przed upływem tego terminu za utratą prawa do odstąpienia od Umowy po jej dostarczeniu. Niniejsza zgoda wyrażana jest podczas składania zamówienia w formie checkboxu.
2. Usługa jest świadczona po upływie terminu na odstąpienie od Umowy zawartej na odległość, chyba że Klient będący Konsumentem lub podmiotem, o którym mowa w § 10 Regulaminu wyraził zgodę na jej świadczenie przed upływem tego terminu i został poinformowany, że wraz z jej wykonaniem utraci prawo do odstąpienia od Umowy zawartej na odległość (nie dotyczy elementów stanowiących Treść Cyfrową lub Usługę Cyfrową, o których mowa w pkt 1). Niniejsza zgoda wyrażana jest podczas składania zamówienia w formie checkboxu.
3. Z zastrzeżeniem ust. 1 niniejszego paragrafu, dostarczenie Treści Cyfrowej następuje za pośrednictwem platformy e-learningowej w terminie do 2 dni roboczych od pozytywnej autoryzacji transakcji przez elektroniczny system płatności lub zaksięgowania wpłaty, pod warunkiem dokonania przez Klienta rejestracji na platformie e-learningowej w tym czasie, co umożliwia udzielenie dostępu do zakupionej Treści Cyfrowej. Dostarczenie dostępu (linków dostępowych) do szkoleń świadczonych na odległość (zdalnie) następuje nie później niż na 2 dni przed planowanym terminem rozpoczęcia szkolenia, ustalanym indywidualnie z Klientem.
4. Klient ma możliwość pobrania zakupionych w Sklepie Treści Cyfrowych na swoje urządzenie.
5. Dokładne opisy poszczególnych Usług (i wchodzących w ich skład Treści Cyfrowych i Usług Cyfrowych), a także szczegóły na temat wchodzących w ich skład elementów znajdują się na stronie Sklepu.
6. Sprzedawca dostarcza Klientowi Treść Cyfrową lub Usługę Cyfrową wchodzącą w skład Usługi w najnowszej dostępnej wersji.
7. Do czasu dostarczenia Usługi Cyfrowej lub Treści Cyfrowej, Klient ma prawo do złożenia skutecznego oświadczenia o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość bez podawania przyczyny w części co do tychże elementów Usługi. Po dostarczeniu Treści Cyfrowej lub Usługi Cyfrowej, o ile Klient wyraził zgodę, o której mowa w ust. 1 niniejszego paragrafu, uprawnienie do odstąpienia od umowy zawartej na odległość wygasa.
8. Realizacja zakupionej usługi szkoleniowej odbywa się w terminie ustalonym indywidualnie ze Sprzedawcą. W przypadku wystąpienia niekorzystnych warunków atmosferycznych uniemożliwiających przeprowadzenie części szkolenia obejmującej loty, nowy termin tej części szkolenia zostanie uzgodniony pomiędzy Klientem a Sprzedającym.
9. Instruktor prowadzący szkolenie zastrzega sobie prawo do przerwania szkolenia w dowolnym momencie, jeśli uzna, że stan fizyczny, psychiczny lub zachowanie Klienta uniemożliwia bezpieczne lub skuteczne kontynuowanie szkolenia.
10. Klient zobowiązany jest do spełnienia wszystkich warunków kwalifikacyjnych określonych w opisie danego szkolenia. Niespełnienie tych warunków do momentu rozpoczęcia szkolenia uprawnia Sprzedawcę do wstrzymania realizacji usługi. W takim przypadku możliwe jest ustalenie nowego terminu szkolenia, nie później jednak niż 90 dni od pierwotnie zaplanowanej daty jego rozpoczęcia.
11. Klient ma 18 miesięcy od momentu zawarcia Umowy na przystąpienie do szkolenia (Usługi), które zakupił. Niespełnienie tego wymogu może prowadzić do wstrzymania lub niewykonania usługi szkoleniowej przez Sprzedawcę.
§ 7 REKLAMACJA
1. Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Klienta będącego Konsumentem lub podmiotem, o którym mowa w § 10 Regulaminu, z tytułu braku zgodności Usługi z umową, są określone w ustawie o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. oraz w ustawie Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r.
2. Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Klienta będącego Przedsiębiorcą, o którym mowa w § 9, z tytułu rękojmi oraz braku zgodności Usługi z umową są określone w ustawie Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r.
3. Klient zobowiązany jest do współpracy ze Sprzedawcą, w celu ustalenia czy brak zgodności Treści Cyfrowej lub Usługi Cyfrowej z Umową wynika z cech Środowiska Cyfrowego Klienta.
4. Zawiadomienia o braku zgodności Usługi, Treści Cyfrowej lub Usługi Cyfrowej z umową oraz zgłoszenie odpowiedniego żądania można dokonać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: biuro@dronifly.pl.
5. W powyższej wiadomości w formie elektronicznej należy podać jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości oraz dane kontaktowe. Podane informacje znacznie ułatwią i przyspieszą rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę.
Formularz reklamacji: formularz odstąpienia od umowy / reklamacji.
6. Sprzedawca ustosunkuje się do żądania Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od momentu zgłoszenia reklamacji.
7. W przypadku reklamacji Klienta będącego Konsumentem lub podmiotem, o którym mowa w § 10 Regulaminu – nierozpatrzenie reklamacji w terminie 14 dni od jej zgłoszenia jest jednoznaczne z jej uwzględnieniem.
8. Odpowiedź na reklamację jest przekazywana na papierze lub innym trwałym nośniku np. wiadomość mailowa lub SMS.
§ 8 PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
1. Z zastrzeżeniem pkt 4 niniejszego paragrafu, Klient będący jednocześnie Konsumentem lub podmiotem, o którym mowa w § 10 Regulaminu, który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie w terminie 14 dni.
2. W razie odstąpienia od umowy, Umowa jest uważana za niezawartą.
3. Termin czternastodniowy, w którym Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 10 Regulaminu, mogą odstąpić od umowy, liczy się od dnia zawarcia umowy.
4. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi lub podmiotowi, o którym mowa w § 10 Regulaminu, w wypadku Umowy:
4.1. o świadczenie usług, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Sprzedawca wykonał usługę w całości lub w części za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po jego spełnieniu (w całości lub w części) przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości. W takim przypadku Konsumentowi przysługuje prawo odstąpienia wyłącznie w zakresie niewykonanej części świadczenia,
4.2. o dostarczanie Treści Cyfrowych niedostarczanych na nośniku materialnym, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Sprzedawca rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości, a Sprzedawca przekazał konsumentowi potwierdzenie.
5. Prawo odstąpienia od Umowy przysługuje zarówno Sprzedawcy, jak i Klientowi, w przypadku niewykonania przez drugą stronę umowy swojego zobowiązania w terminie ściśle określonym.
6. Po odstąpieniu od umowy przez Klienta Sprzedawca nie może wykorzystywać treści innych niż dane osobowe dostarczone lub wytworzone przez Klienta w trakcie korzystania z Treści Cyfrowej lub Usługi Cyfrowej, z wyjątkiem treści, które:
a) są użyteczne wyłącznie w związku z Treścią Cyfrową lub Usługi Cyfrowej, która stanowiła przedmiot umowy,
b) dotyczą wyłącznie aktywności Klienta w trakcie korzystania z Treści Cyfrowej lub Usługi Cyfrowej, która stanowiły przedmiot umowy,
c) zostały połączone przez Sprzedawcę z innymi danymi i nie mogą zostać rozłączone bez nadmiernych trudności,
d) zostały wytworzone przez Klienta wspólnie z innymi Klientami, którzy nadal mogą z nich korzystać.
7. Z wyjątkiem przypadków, o których mowa w pkt 6 niniejszego paragrafu, Sprzedawca na żądanie Klienta udostępnia mu treści inne niż dane osobowe, które zostały dostarczone lub wytworzone przez Klienta w trakcie korzystania z Treści Cyfrowych lub Usługi Cyfrowej dostarczonych przez Sprzedawcę, nieodpłatnie, w rozsądnym terminie i w powszechnie używanym formacie do odczytu maszynowego.
8. W przypadku odstąpienia od umowy Sprzedawca może uniemożliwić Klientowi dalsze korzystanie z Treści Cyfrowych lub Usługi Cyfrowej.
9. Zwrot płatności następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania informacji o odstąpieniu, przy użyciu takich samych metod płatności z zastrzeżeniem § 8 pkt 4.1. oraz 4.2.
10. Formularz odstąpienia od umowy: formularz odstąpienia od umowy / reklamacji.
§ 9 POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW (B2B)
1. W niniejszym paragrafie zawarto postanowienia dotyczące wyłącznie przedsiębiorców nieobjętych ochroną wynikającą z Ustawy o prawach konsumenta, o której mowa w § 10 Regulaminu.
2. Sprzedawcy przysługuje prawo odstąpienia od Umowy zawartej z Klientem niebędącym Konsumentem w terminie 14 dni roboczych od dnia jej zawarcia. Odstąpienie od Umowy w tym wypadku może nastąpić bez podania przyczyny i nie rodzi po stronie Klienta niebędącego Konsumentem żadnych roszczeń w stosunku do Sprzedawcy.
3. Sprzedawca ma prawo ograniczyć w stosunku do Klientów niebędących Konsumentami udostępnione przez niego sposoby płatności, w tym także wymagać dokonania przedpłaty części bądź całości Ceny bez względu na wybrany przez Klienta sposób płatności oraz fakt zawarcia Umowy.
4. Usługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie Usługobiorcy niebędącemu Konsumentem oświadczenia o wypowiedzeniu.
§ 10 POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW NA PRAWACH KONSUMENTÓW
1. Przedsiębiorca prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą (niniejszy paragraf nie dotyczy spółek handlowych) jest objęty ochroną przewidzianą Ustawą o prawach konsumenta pod warunkiem, że umowa, którą zawiera ze Sprzedawcą jest bezpośrednio związana z jego działalnością gospodarczą, ale z treści tej umowy wynika, że nie ma ona dla niego charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez niego działalności gospodarczej.
2. Osoba prowadząca działalność gospodarczą, o której mowa w pkt 1 niniejszego paragrafu jest objęta ochroną wyłącznie w zakresie:
2.1. niedozwolonych postanowień umownych — tzw. klauzul abuzywnych,
2.2. odpowiedzialności z tytułu braku zgodności Usługi z umową,
2.3. prawa odstąpienia od umowy zawartej na odległość,
2.4. zasad dotyczących umowy o dostarczanie Treści Cyfrowej lub Usługi Cyfrowej.
3. Przedsiębiorca, o którym mowa w pkt 1 niniejszego paragrafu traci uprawnienia z tytułu ochrony konsumenckiej w przypadku, gdy Umowa, którą zawarł ze Sprzedawcą posiada charakter zawodowy, który jest weryfikowany na podstawie wpisu tego przedsiębiorcy w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej, w szczególności wskazanych tam kodów Polskiej Klasyfikacji Działalności.
4. Przedsiębiorcy, o których mowa w pkt 1 niniejszego paragrafu nie są objęci ochroną instytucjonalną zapewnioną dla Konsumentów przez powiatowych rzeczników praw konsumenta jak również Prezesa UOKiK.
§ 11 RODZAJ I ZAKRES USŁUG ELEKTRONICZNYCH
1. Usługodawca umożliwia za pośrednictwem Sklepu korzystanie z Usług Elektronicznych takich jak:
1.1. zawieranie Umów,
1.2. prowadzenie Konta w Sklepie,
1.3. wysyłanie wiadomości za pośrednictwem Formularza Kontaktowego.
2. Świadczenie Usług Elektronicznych na rzecz Usługobiorców w Sklepie odbywa się na warunkach określonych w Regulaminie.
3. Usługodawca ma prawo do zamieszczania na stronie internetowej Sklepu treści reklamowych. Treści te, stanowią integralną część Sklepu i prezentowanych w nim materiałów.
§ 12 WARUNKI ŚWIADCZENIA I ZAWIERANIA UMÓW O ŚWIADCZENIE USŁUG ELEKTRONICZNYCH
1. Świadczenie Usług Elektronicznych określonych w § 12 pkt od 1 Regulaminu przez Usługodawcę jest nieodpłatne.
2. Okres na jaki umowa zostaje zawarta:
2.1. umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na umożliwieniu złożenia Zamówienia w Sklepie zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą złożenia Zamówienia albo zaprzestania jego składania przez Usługobiorcę,
2.2. umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na prowadzeniu Konta w Sklepie zawierana jest na czas nieoznaczony. Zawarcie umowy następuje w chwili wysłania przez Usługobiorcę uzupełnionego Formularza Rejestracji,
2.3. umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na umożliwieniu wysłaniu wiadomości do Usługodawcy za pośrednictwem Formularza Kontaktowego zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą wysłania wiadomości albo zaprzestania jej wysyłania przez Usługobiorcę.
3. Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Usługodawca:
3.1. komputer (lub urządzenie mobilne) z dostępem do Internetu,
3.2. dostęp do poczty elektronicznej,
3.3. przeglądarka internetowa,
3.4. włączenie w przeglądarce internetowej Cookies oraz Javascript.
4. Usługobiorca zobowiązany jest do korzystania ze Sklepu w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych i praw własności intelektualnej osób trzecich.
5. Usługobiorca zobowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym.
6. Usługobiorcę obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
§ 13 REKLAMACJE ZWIĄZANE ZE ŚWIADCZENIEM USŁUG ELEKTRONICZNYCH
1. Reklamacje związane ze świadczeniem Usług Elektronicznych za pośrednictwem Sklepu Usługobiorca może składać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: biuro@dronifly.pl.
2. W powyższej wiadomości e-mail, należy podać jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości oraz dane kontaktowe. Podane informacje znacznie ułatwią i przyspieszą rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę.
3. Rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od momentu zgłoszenia.
4. Odpowiedź Usługodawcy w sprawie reklamacji jest wysyłana na adres e-mail Usługobiorcy podany w zgłoszeniu reklamacyjnym lub w inny podany przez Usługodawcę sposób.
§ 14 WARUNKI ROZWIĄZYWANIA UMÓW O ŚWIADCZENIE USŁUG ELEKTRONICZNYCH
1. Wypowiedzenie umowy o świadczenie Usługi Elektronicznej:
1.1. wypowiedzeniu może ulec umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej o charakterze ciągłym i bezterminowym (prowadzenie Konta),
1.2. Usługobiorca może wypowiedzieć umowę ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie stosownego oświadczenia za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: biuro@dronifly.pl,
1.3. Usługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej o charakterze ciągłym i bezterminowym w przypadku, gdy Usługobiorca narusza Regulamin, w szczególności, gdy dostarcza treści o charakterze bezprawnym po bezskutecznym wcześniejszym wezwaniu do zaprzestania naruszeń z wyznaczeniem odpowiedniego terminu. Umowa w takim wypadku wygasa po upływie 7 dni od dnia złożenia oświadczenia woli o jej wypowiedzeniu (okres wypowiedzenia),
1.4. wypowiedzenie prowadzi do ustania stosunku prawnego ze skutkiem na przyszłość.
2. Usługodawca i Usługobiorca mogą rozwiązać umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej w każdym czasie w drodze porozumienia stron.
§ 15 WŁASNOŚĆ INTELEKTUALNA
1. Wszystkie treści zamieszczone na stronie internetowej pod adresem www.dronifly.pl oraz platformie e-learningowej należącej do Sprzedawcy korzystają z ochrony prawnoautorskiej i (z zastrzeżeniem § 15 pkt 3) są własnością Patryka Kostuniaka wykonującego działalność gospodarczą pod firmą DRONIFLY Patryk Kostuniak wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki, miejsce wykonywania działalności ul. Grabarska 1, 50-079 Wrocław oraz adres do doręczeń: ul. Grabarska 1, 3 piętro, pokój 317, 50-079 Wrocław, NIP: 8943267028, REGON: 542525639, adres poczty elektronicznej (e-mail): biuro@dronifly.pl, Usługobiorca ponosi pełną odpowiedzialność za szkodę wyrządzoną Usługodawcy, będącą następstwem użycia jakiejkolwiek zawartości strony www.dronifly.pl lub platformy e-learningowej bez zgody Usługodawcy.
2. Jakiekolwiek wykorzystanie przez kogokolwiek, bez wyraźnej pisemnej zgody Usługodawcy, któregokolwiek z elementów składających się na treść oraz zawartość strony www.dronifly.pl oraz platformy e-learningowej stanowi naruszenie prawa autorskiego przysługującego Usługodawcy i skutkuje odpowiedzialnością cywilnoprawną oraz karną.
3. Wszystkie nazwy handlowe, nazwy firm i ich logo użyte na stronie internetowej Sklepu pod adresem www.dronifly.pl oraz platformie e-learningowej należą do ich właścicieli i są używane wyłącznie w celach identyfikacyjnych. Mogą być one zastrzeżonymi znakami towarowymi. Wszystkie materiały, opisy i zdjęcia prezentowane na stronie internetowej Sklepu pod adresem www.dronifly.pl użyte są w celach informacyjnych.
4. Wszelkie Treści Cyfrowe udostępniane w ramach zakupu usługi stanowią własność intelektualną Sprzedającego i są chronione przepisami prawa autorskiego. Zabrania się ich kopiowania, powielania, rozpowszechniania, udostępniania osobom trzecim, a także wykorzystywania w celach komercyjnych bez uprzedniej pisemnej zgody właściciela praw autorskich, chyba że uprawnienie takie wynika z przepisów prawa.
§ 16 POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Umowy zawierane poprzez Sklep zawierane są w języku polskim oraz zgodnie z polskim prawem.
2. W przypadku niezgodności jakiejkolwiek części Regulaminu z obowiązującym prawem, w miejsce zakwestionowanego przepisu Regulaminu zastosowanie mają właściwe przepisy prawa polskiego.
3. W przypadku, gdy Treści Cyfrowe lub Usługa Cyfrowa są dostarczane Klientowi w sposób ciągły lub w częściach, Sprzedawca jest uprawniony do dokonywania w nich zmian w celu ich poprawienia i udoskonalenia ich funkcjonalności. Zmiany te nie powodują jakichkolwiek kosztów dla Klienta.
4. Sprzedawca informuje Klienta, o zmianach, o których mowa w pkt 3 w sposób jasny i zrozumiały, a jeśli wprowadzana zmiana wypływa na dostęp Klienta do Treści Cyfrowej i na korzystanie z niej, Sprzedawca informuje o niej Klienta z wyprzedzeniem i poprzez przesłanie na trwałym nośniku informacji o:
4.1. terminie dokonania zmiany,
4.2. właściwościach zmiany,
4.3. prawie do wypowiedzenia umowy bez zachowania terminu wypowiedzenia w ciągu 30 dni od dnia dokonania zmiany lub poinformowania o tej zmianie, jeśli poinformowanie nastąpiło później niż ta zmiana.
5. Sprzedawca zwolniony jest z obowiązku, o którym mowa w pkt 4 niniejszego paragrafu, jeśli zapewnił Klientowi uprawienie do zachowania bez dodatkowych kosztów Treść Cyfrową lub Usługę Cyfrową, zgodnych z umową i w stanie niezmienionym.
6. Wszelkie spory wynikłe z Umów między Sklepem, a Konsumentami będą rozstrzygane w pierwszej kolejności na drodze negocjacji, z intencją polubownego zakończenia sporu, z uwzględnieniem ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich. Jeśli jednak nie byłoby to możliwe, lub też byłoby niesatysfakcjonujące dla którejkolwiek ze stron, spory będą rozstrzygane przez właściwy sąd powszechny, zgodnie z pkt 7 niniejszego paragrafu.
7. Sądowe rozstrzyganie sporów:
7.1. ewentualne spory powstałe pomiędzy Usługodawcą, a Usługobiorcą (Klientem) będącym jednocześnie Konsumentem lub podmiotem, o którym mowa w § 10 Regulaminu, zostają poddane sądom właściwym zgodnie z przepisami kodeksu postępowania cywilnego z dnia 17 listopada 1964 r.,
7.2. ewentualne spory powstałe pomiędzy Usługodawcą, a Usługobiorcą (Klientem) niebędącym jednocześnie Konsumentem, o którym mowa w § 9 Regulaminu, zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Usługodawcy.
8. Klient będący Konsumentem ma również prawo do skorzystania z pozasądowych sposobów rozstrzygania sporów w szczególności poprzez złożenie po zakończeniu postępowania reklamacyjnego wniosku o wszczęcie mediacji lub wniosku o rozpatrzenie sprawy przez sąd polubowny (wniosek można pobrać na stronie internetowej http://www.uokik.gov.pl/download.php?plik=6223). Wykaz Stałych Polubownych Sądów Konsumenckich działających przy Wojewódzkich Inspektoratach Inspekcji Handlowej dostępny jest na stronie internetowej: http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596. Konsument może skorzystać także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów. Pozasądowe dochodzenie roszczeń po zakończeniu postępowania reklamacyjnego jest bezpłatne.
9. Informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych dostępne są w Polityce Prywatności na stronie Sklepu.
10. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego Regulaminu z ważnych przyczyn, w szczególności w przypadku:
10.1 zmiany przepisów prawa mających wpływ na prawa i obowiązki stron umowy,
10.2 zmiany zakresu lub formy świadczonych usług,
10.3 konieczności dostosowania Regulaminu do orzeczeń sądów lub decyzji organów administracyjnych,
10.4 wprowadzenia nowych funkcjonalności Sklepu.
11. Zmiany Regulaminu nie mają wpływu na zamówienia złożone przed datą wejścia w życie tych zmian – do takich zamówień stosuje się postanowienia Regulaminu obowiązujące w chwili ich złożenia.
12. O każdej zmianie Regulaminu Kupujący zostanie poinformowany poprzez publikację nowego Regulaminu na stronie Sklepu lub, w przypadku usług świadczonych w sposób ciągły (Konto), drogą mailową.
